השקעות נדל"ן בארצות הברית

ראשי \ השקעות נדל”ן בארצות הברית

השקעות נדל”ן בארצות הברית, שמבוצעות ומנוהלות באופן מקצועי ולאחר בדיקת נאותות מקיפה, הן בעלות פוטנציאל משמעותי למיקסום ביצועי תיק ההשקעות.

בעשור שלאחר המשבר הכלכלי, אנו עדים לתהליך התחזקות של שוק העבודה בארצות הברית ועמו עליה במספר המשרות וכח הקנייה הצרכני. נתונים אלו תורמים לעוצמתה של הכלכלה האמריקאית בכלל ושוק הנדל”ן בארה”ב בפרט. לתהליך זה השפעה גם על מחירי הנדל”ן – נכסים בארה”ב שניתן היה לרכוש בסמוך לאחר המשבר במחירים נמוכים במיוחד, ולממש אותם בתשואות פנומנליות, היום נמכרים במחירים גבוהים משמעותית.

כאמור, מחירי הנדל”ן המאמירים מעידים על כלכלה חזקה ושוק יציב, אך מחזקים את הצורך בהוספת ערך משמעותית מצד מנהל ההשקעה, על מנת ליהנות מרווחיות של ההשקעה.

הזדמנויות נדלן בארה”ב – מה חובה לקחת בחשבון?

בין הפרמטרים שאנו בפרופימקס לוקחים בחשבון בהשקעות נדלן בארצות הברית נמנים מחירי הנדל”ן, שיעורי התפוסה ודמי השכירות בשוק. על פי אלו, ניתן להעריך את צפי תזרים המזומנים השוטף (NOI) ואת מחיר הנכס במימוש.

בבואנו לבחון הזדמנויות של השקעות נדלן בארצות הברית, כבכל השקעה, יש לבצע הערכת פרופיל סיכון-תשואה של ההשקעה. כך, למשל, בהשקעת פיתוח הסיכון עולה, ולפיכך נצפה לתשואה גבוהה יותר. בהשקעות ליבה (Core), מדובר בנכסים בעלי תזרים שוטף ויציב, סיכון מתון ולצדו נצפה לתשואה מתונה בהתאם.

בנוסף, יש לתת את הדעת לטרנדים ושינויים בשוק אשר מתרחשים במהירות והשפעתם אינה פוסחת גם על עולם השקעות הנדל”ן. בין שינויים אלו ניתן למנות את הגידול המתמיד בהיקף המסחר אונליין אשר יצר דרישה הולכת וגוברת למרכזים לוגיסטיים, וביניהם מרכזי הפצה ולוגיסטיקה קטנים וקרובים לאיזורי מגורים, לצד מחסני ענק של החברות. שינוי נוסף שמשפיע על השקעות נדל”ן בארה”ב ובחו”ל בכלל הוא השינוי באופי התעסוקה, היכולת לעבוד מכל מקום והצמצום בשטחי משרד קבועים פר עובד, אשר הפך את פני סקטור המשרדים והעביר את מרכז הכובד למרחבי עבודה משותפים ובמקביל משפיע על הדרישה היציבה ליחידות מולטי פמילי שמאפשרות ניידות של עובדים וגמישות תעסוקתית.

בחירת השקעת נדל”ן בארה”ב בתבונה ובאופן מושכל, כמו בכל השקעה בנדלן מניב, חייבת לכלול שימת דגש מהותי על חשיבותו של השותף המקומי, וכן על פוטנציאל ההשבחה.

השקעות נדלן בארצות הברית - פרופימקס

מהשקעותיה של פרופימקס – נכסים בארה”ב

מגזין Summit – המגזין המקצועי היוקרתי בנושא השקעות נדל”ן בארצות הברית

מגזין Summit הוא כתב העת המקצועי והיוקרתי ביותר שמקיף את כל תחומי הנדל”ן בארה”ב. מגזין זה נחשב לאחד ממקורות המידע המקצועיים בענף, אשר מציגים אינפורמציה מהימנה ועשירה שנצברה על ידי מיטב מומחים בנושא.

המגזין מופק על ידי ארגון משקיעי הנדל”ן הגלובלי בארה”ב (AFIRE) – ארגון שהוקם לפני כ-30 שנה ומאגד את החברות המובילות בעולם, ומייצג השקעות נדל”ן בהיקף של כ-3 טריליון דולר.

אנו בפרופימקס, כחברה שנמנית על ארגון זה, רוצים להעניק לכם גישה למהדורות של המגזין:

מהדורת סתיו 2023 סוקרת נושאים אקטואליים רבים, כגון: תובנות בנושא האתגרים בסקטור המשרדים ועדכונים לגבי ההתפתחויות בסקטור המולטיפמילי. כמו כן, במהדורה ניתן למצוא נקודות מבט מרתקות לגבי ESG, AI, משבר האקלים ועוד.

מהדורת קיץ 2023 כוללת תובנות ופתרונות פוטנציאליים לאתגרים המתהווים בסקטור המשרדים; עדכונים לגבי שיעורי ההיוון (Cap Rates), החוב (Debt) והשקעות ב-Rescue Capital (הוספת הון חסר). כמו כן, המהדורה סוקרת נקודות מבט מרתקות לגבי גיוון בתעשייה, ESG ומגמות אחרות שיגדירו את תחום הנדל”ן בשנים הבאות.

מהדורת חורף 2023 כוללת מאמרים, מידע וגרפים של גופי מחקר בשוק הנדל”ן האמריקאי שמשקפים את הסנטימנט והתחזיות בשוק. תקופות משבר מזמנות למשקיעים בעלי ידע, נסיון ואמצעים, הזדמנויות השקעה ואפשרות לתשואה עודפת, בין היתר בשל פערי התשואות בין מנהלים מצטיינים ובינוניים, שמועצמים בתקופות משבר. בתחילתו של המגזין תוכלו לקרוא מאמר קצר שלנו שעוסק בתנאי השוק ומדגים כיצד מודל הפעילות שמיישמות קרנות הבית של פרופימקס מאפשר לנצל הזדמנויות שיזמן השוק ולהניב תשואת אלפא למשקיעים, בעזרת ניהול נכון ואחראי של מנהלי השקעה מקומיים, שנשען על עשרות שנים של ניסיון ונוכחות מקומית.

מהדורת סתיו 2022 עוסקת בנתוני הגירה, סקטור הלוגיסטיקה ועוד. בנוסף, במהדורה זו ניתן למצוא מאמר בעברית אודות חשיבות הפיזור ויתרונות ההשקעה הלא-נזילה לטווח הארוך. תקופות של אי-וודאות ומשברים יוצרות הזדמנויות יוצאות דופן בשוקי ההשקעות ומחזקות את הצורך במומחיות ומקצועיות לאיתור השקעות, ניהולן והוספת ערך, כפי שנעשה על ידי שותפינו האסטרטגיים – מנהלי השקעות מובילים, בעלי מוניטין וניסיון רב-שנים בזמני גאות ושפל.

מהדורת אביב 2022 עוסקת באינפלציה הגוברת, הבדלי תשואות וביצועים בין סוגי נכסים, יוזמות חברתיות וממשלתיות ועוד. כמו כן, בעמוד 68 ניתן למצוא מאמר של אלחנן רוזנהיים בנושא אתיקה בתחום ההשקעות.

השקעות נדל”ן בארה”ב – שאלות נוספות

 

מהן אפשרויות ההשקעה בארצות הברית?

אפשרויות ההשקעה בארה”ב הן רבות ומגוונות אך לכל אחת יש את המאפיינים שלה ברמת הסקטור, המיקום, האסטרטגיה ועוד. חשוב מכל הוא לדעת עם מי להשקיע ומי ינהל וישביח את ההשקעה לאחר הרכישה.

כיצד לפזר את ההשקעה בנדלן בארה”ב?

הפיזור צריך להיות “פיזור-על” על מנת ליצור את ההגנה הטובה ביותר על ההשקעות. הפיזור צריך להיות גיאוגרפי, סקטוריאלי, אסטרטגי ומנהלי. “פיזור-על” ניתן להשיג באמצעות פיזור מנהלי בתוך הסקטור הנדל”ני. את זה אפשר להשיג רק באמצעות שותפים אסטרטגיים מקומיים בשותפות לטווח ארוך, בעלי ניסיון מוכח בזמני גאות ושפל – אסטרטגיה שפרופימקס נוקטת כבר קרוב ל-25 שנה.

איך בוחרים את מיקום הנכס להשקעה?

המיקום אינו פרמטר יחיד. כל השקעה צריכה להיבחן על פי מספר פרמטרים. לדוגמה: אם בעבר מיקום משרדים בערים המרכזיות נחשב לטוב, הרי שבמשבר הקורונה הנוכחי נוכחים לדעת כי סקטור המשרדים נמצא כחסין יותר בפרברים. לעתים לשוכר טוב יש יתרון על מיקום ועוד.

מה חשוב לבדוק לפני הרכישה?

הכי חשוב הוא עם מי להשקיע, מי ישביח את הנכס וינהל אותו עד למימושו בתזמון הטוב ביותר. את הנכס עצמו צריך לבחון ברמת המיקרו כדוגמת: מיקומו, בחינת פרמטרים דמוגרפיים, מגמות אורבניות ועוד

כיצד השפיע משבר הקורונה על שוק הנדלן בארהב?

לא ניתן להשיב תשובה כללית על שאלה זו. ישנם נכסי נדל”ן שמשבר הקורונה היטיב עמם דוגמת נכסי מדעי החיים (Life Science) ויש נכסי נדל”ן שערכם ירד בצורה משמעותית, כגון: בתי מלון, מרכזי קניות ואף בנייני משרדים במרכזי הערים.

כאן תוכלו להתרשם ממדגם של השקעות נדל“ן בחו“ל
שביצענו במהלך 25 השנים האחרונות בארצות הברית וקנדה. אנו מזמינים
אתכם לפנות אלינו לקבלת פרטים על השקעות אלו ונוספות.

מדגם ההשקעות

Village Landing

Phoenix Multifamily Portfolio

השקעה בנדל”ן של רכישה והשבחה של 6 שכונות Multifamily

Atlanta Industrial Portfolio

רכישת פורטפוליו מניב של נכסים לוגיסטיים, Class B, באטלנטה, ג’ורג’יה

השקעת נדל”ן בטקסס, ארה”ב: Centennial Towers

Tampa Commerce Center

Newton Office Building

רכישת בניין משרדים ומסחר כ-7 מייל ממרכז בוסטון, בצמוד לאזור מגורים יוקרתי

Monterey and Stone Mountain

רכישת והשבחת פורטפוליו השקעות נדל”ן של שני מקבצי דיור להשכרה, Multifamily, בפרברי דנוור קולורדו

DSW Columbus

השקעת נדל”ן של רכישת בניין משרדים המושכר 100% לחברה ציבורית אמריקאית

The Waterfront

רכישת מרכז קניות CLASS A בפיטסבורג, מהכלכלות החזקות והצומחות בארה”ב

Legacy Heights

רכישה והשבחה של מקבצי דיור להשכרה, Multifamily, בתפוסה של 97% בדנוור קולורדו

Newbury Program

תכנית השבחה ברחוב הקניות היוקרתי בבוסטון, מרחובות המסחר הידועים בעולם בתפוסה ממוצעת של 96%

Village Landing

יתרונות ההשקעה:

פיתוח הפרוייקט כלל רכישת המרכז הקיים, שיפוצו ופיתוחו

תאריך ההשקעה:

30/8/2002

מיקום ההשקעה:

מרכז קניות ב-Alberta ,Edmonton

היקף ההשקעה:

מידע זה מסווג וזמין למשקיעי פרופימקס בלבד

Phoenix Multifamily Portfolio

יתרונות ההשקעה:

פניקס מדורגת כמובילת הצמיחה בתפוסה בקרב הערים הגדולות בארה”ב, 1,744 יחידות Class A בתפוסה ממוצעת של 94%

תאריך ההשקעה:

28/6/2012

מיקום ההשקעה:

פניקס, אריזונה

היקף ההשקעה:

$185,200,000

Atlanta Industrial Portfolio

יתרונות ההשקעה:

המיקום הוא בצומת מרכזי ובקרבת נמל התעופה הבינ”ל של אטלנטה, מנמלי התעופה העמוסים בעולם, 14 נכסי הפורטפוליו נרכשו בתפוסה של 78% שמקורה ב-31 שוכרים שונים, במחיר אטרקטיבי (כ-50% מעלות בניית נכס חדש)

תאריך ההשקעה:

20/3/2014

מיקום ההשקעה:

אטלנטה, ג’ורג’יה

היקף ההשקעה:

$28,300,000

השקעת נדל”ן בטקסס, ארה”ב: Centennial Towers

יתרונות ההשקעה:

רכישת בניין משרדים קלאס B באוסטין טקסס, בין הערים המובילות בארה”ב עם נתונים גבוהים של צמיחה, תעסוקה וביקוש למשרדים, תוכנית עסקית לשימור התפוסה הגבוהה (98%) והעלאת תעריפי השכירות למחירי השוק

תאריך ההשקעה:

30/9/2014

מיקום ההשקעה:

אוסטין, טקסס

היקף ההשקעה:

30,000,000 $

Tampa Commerce Center

יתרונות ההשקעה:

רכישת כ-200 דונם קרקע מיועדת למבני תעשיה ולוגיסטיקה במזרח טמפה, פלורידה במחיר המשקף 80% הנחה למחירי 2007, מיקום אסטרטגי להשקעות נדל''ן, בלב אזור תעשייתי מפותח, אישורי בניה של 4 מבנים לוגיסטיים בשטח כולל של כ-600,000 רגל רבועה

תאריך ההשקעה:

3/5/2010

מיקום ההשקעה:

טמפה, פלורידה

היקף ההשקעה:

$3,900,000

Newton Office Building

יתרונות ההשקעה:

עלות הרכישה משקפת כ-50% מעלות בנייה חלופית והנחה משמעותית ביחס להשקעת המוכר בנכס, העלאת התפוסה ל-100% תוך שנה – יתרון חשוב בהשקעות נדל”ן

תאריך ההשקעה:

15/12/2010

מיקום ההשקעה:

מסצו'סטס, ארה"ב

היקף ההשקעה:

$12,850,000

Monterey and Stone Mountain

יתרונות ההשקעה:

דנוור קולורדו, המטרופולין ה-21 בגודלו בארה”ב ואחד מאזורי הביקוש הגדולים בתחום ה-Multifamily, הפרויקט מורכב מ-652 דירות גן +Class B בתפוסה ממוצעת של 93%

תאריך ההשקעה:

30/12/2012

מיקום ההשקעה:

דנוור, קולורדו

היקף ההשקעה:

$91,478,565

DSW Columbus

יתרונות ההשקעה:

הנכס מושכר בשכירות משנה למחלקת המיסים של מדינת אוהיו בחוזה ארוך טווח עם עליות מובנות בשכר הדירה

תאריך ההשקעה:

3/12/2012

מיקום ההשקעה:

קולומבוס, אוהיו

היקף ההשקעה:

$29,100,000

The Waterfront

יתרונות ההשקעה:

השקעת נדל”ן בה הדיירים כוללים את הרשתות הגדולות והמובילות בתחומן, 80% מההון הושקע ע”י חברה ציבורית המתמחה במרכזי קניות בשוק האמריקאי

תאריך ההשקעה:

2/10/2012

מיקום ההשקעה:

פיטסבורג, פנסילבניה

היקף ההשקעה:

$125,175,000

Legacy Heights

יתרונות ההשקעה:

המטרופולין ה-21 בגודלו בארה”ב ואחד מאזורי הביקוש הגדולים בתחום ה-Multifamily – יתרון גדול של השקעת נדל”ן זו, 384 יחידות דירות גן Class B, נבנו ב-1998, שופצו ב-2007

תאריך ההשקעה:

16/7/2012

מיקום ההשקעה:

דנוור, קולורדו

היקף ההשקעה:

$45,572,754

Newbury Program

יתרונות ההשקעה:

יתרון לגודל כבעלי מרבית הנכסים ברחוב, תמהיל נכסים מגוון של מסחר, מגורים ומשרדים

תאריך ההשקעה:

25/9/2010

מיקום ההשקעה:

בוסטון, מסצ'וסטס

היקף ההשקעה:

$250,000,000

מעוניינים להוסיף נדל”ן גלובלי
לתיק ההשקעות שלכם?
צרו איתנו קשר