כתבות, מהתקשורת, עוד עלינו
ראשי \ פרופימקס בוועידת ישראל לעסקים, גלובס, 21.12.21

פרופימקס בוועידת ישראל לעסקים, גלובס, 21.12.21

“לפעמים אנחנו חושבים שאין לנו יכולת להשפיע, אבל הכל תלוי בנו”: כך אמר אלחנן רוזנהיים, מנכ”ל פרופימקס, בנואם שנשא בוועידת ישראל לעסקים • “חובה עלינו גם לדאוג לאופן שבו יחיו הדורות הבאים על הכדור הזה וגם בנושא הזה, כולנו צריכים להיות מודאגים”

21.12.2021

אלחנן רוזנהיים בוועידת האמון של גלובס / צילום: איל יצהר

“אנחנו נמצאים בעידן שבו אנשים מקדשים את הרווח החומרי על פני הרווח הערכי והמוסרי, שבו אינטרס קצר מועד מכתיב את הבחירות שאנשים בוחרים וזהו מדרון חלקלק מסוכן”. כך אמר היום (ג׳) אלחנן רוזנהיים, מנכ”ל פרופימקס, בנואם שנשא בוועידת ישראל לעסקים.

רוזנהיים ענה בנאומו על השאלה איפה נהיה בעוד 100 שנה, ובחר להתייחס לסוגיית האתיקה והמוסר ולסוגיית האקלים. “אנחנו חייבים לבסס את החברה ואת עולם העסקים שלנו על יסודות של אתיקה ומוסר, אחרת, זה עלול להמיט עלינו אסון. הכל תלוי בנו. לפעמים אנחנו חושבים שאין לנו יכולת להשפיע, אבל הכל תלוי בנו, אם כל אחד יפעל בדל”ת אמותיו: הכל ייצטבר לחברה ראויה וצודקת יותר. ילדים לומדים מדוגמה אישית”. אמר.

לדבריו, “היציבות של ההשקעות שלנו יכולה להיהרס על ידי כוחות טבע – רעידות אדמה, שטפונות, שריפות, ההתחממות הגלובלית, או על ידי בני אדם. לגבי פגעי הטבע ומשבר האקלים, בהחלט ניתן וחובה לעשות יותר”. אמר. “לדאוג לכדור הארץ זה בהחלט חשוב והכרחי, אבל זה לא מספיק” הוסיף. “חובה עלינו גם לדאוג לאופן שבו יחיו הדורות הבאים על הכדור הזה וגם בנושא הזה, כולנו צריכים להיות מודאגים. חובה עלינו לדאוג לחברה ערכית וצודקת.

“בעידן שבו מסמכים מאוחסנים בענן ומטבעות הופכים דיגיטליים, מה שתמיד נצטרך ולעולם לא יוכל לעלות לענן זה הקרקע. בנדל”ן – הנכס הוא מוחשי, יש לו ערך בעולם האמיתי. בניהול נכון אפשר להוציא ממנו את המקסימום”.

לכתבה באתר גלובס