כתבות
ראשי \ מבני תעשייה ולוגיסטיקה בארה”ב

מבני תעשייה ולוגיסטיקה בארה”ב

25.4.19

הסקטור המועדף להשקעה של המשקיעים הגדולים

79% מחברי ארגון AFIRE הבינלאומי רוצים להגדיל השנה את החשיפה שלהם לסקטורים אלה, ו-71% מעוניינים בהגברת החשיפה למתחמי מולטיפמילי

בכל הקשור להשקעות נדל”ן בחו”ל, 2019 הולכת להיות השנה של מבני התעשייה והלוגיסטיקה בארה”ב – וכן של מתחמי הפמילי. כך עולה מתוצאות סקר של ארגון AFIRE הבינלאומי, המאגד את משקיעי הנדל”ן הגדולים בעולם, ובודק מדי שנה מהן מגמות ההשקעה הצוברות תאוצה בקרב חבריו, ומהם הסיכונים שהם מזהים.

מהסקר עולה כי 79% מהמשיבים לסקר אמרו כי הם מתכננים להגביר את החשיפה שלהם לנדל”ן תעשייתי וללוגיסטיקה בארה”ב – הסקטור הפופולרי ביותר בקרב הנשאלים. אחריו נמצא סקטור המולטיפמילי, כאשר 71% מהמשיבים לסקר רוצים להגדיל את חשיפתם אליו בשנה הנוכחית.

בארגון AFIRE, שנוסד ב-1988 במטרה לאגד משקיעים בינלאומיים בנדל”ן ולספק להם ידע חיוני, חברים יותר מ-200 משקיעים מוסדיים ומנהלי השקעות, הנפגשים מעת לעת בכנסים מקצועיים שעורך הארגון, ונהנים משירותי המידע שלו. רק שניים מחברי הארגון הם מישראל – ובהם גם המייסד והמנכ”ל של פרופימקס, אלחנן רוזנהיים.

מאמינים בשוק הנדל”ן האמריקאי

המשתתפים בסקר השנתי מעידים על ביטחונם בחוזקו של שוק הנדל”ן האמריקאי: 14% מהם חושבים כי ארה”ב תציע השנה הזדמנויות השקעה אטרקטיביות אף יותר מאשר בשנה הקודמת. גונאר ברנסון, העומד בראש AFIRE, אמר בעת פרסום תוצאות הסקר כי “סקטור הנדל”ן עדיין מציג ביצועים טובים, וחשוב לכלול אותו בתיקי נכסים הנבנים בחשיבה לטווח הארוך”.

עוד הוסיף ברנסון כי “גופים גדולים המשקיעים בנכסים בחו”ל לתקופות ארוכות, עוקבים כל העת אחרי הצמיחה בשווקים בהם הם נמצאים, מאתרים סיכונים – ומשנים את אסטרטגיית ההשקעה שלהם בהתאם. באופן מסורתי, הנדל”ן האמריקאי אטרקטיבי מאוד עבור משקיעים מחו”ל, שמזרימים אליו כספים רבים, ומעידים על כך שהם עדיין מאמינים בו”.

עם זאת, המשקיעים לא מתעלמים מפני סיכונים שונים – כמו שינויי האקלים, שלדעתם של 83% מהמשיבים לסקר, יהיה גורם משמעותי בקביעת אסטרטגיית ההשקעה שלהם בשנים הבאות. המשקיעים ערים גם לסיכונים גיאופוליטיים וכלכליים, הן לטווח הקצר – כמו שינויים בריבית – והן לטווח הארוך, כגון סוגיות סחר שונות בין המדינות, שלדעתם של 78% ממשתתפי הסקר, תהיה להם השלכה על השקעות בחו”ל ב-2019.

משקיעים בלוגיסטיקה מאז 2006

לדברי רוזנהיים, פרופימקס מצטרפת להערכות של חברי ארגון AFIRE לגבי העלייה בהשקעה בנדל”ן לוגיסטי, במיוחד כחברה שמשקיעה בתחום כבר שנים רבות. “למעשה, כבר ב-2006 השקענו במתחם לוגיסטיקה בארה”ב, וב-2011 עשינו השקעה נוספת בתחום, הפעם בפרנקפורט. בשנים שחלפו מאז הספקנו להשקיע בעוד מרכזים לוגיסטיים רבים בארה”ב”.

לפי הערכות מחלקת המחקר של פרופימקס, בשנים הקרובות, יעבור מרכז הכובד של ההשקעות מענף הקמעונאות, הסובל מחוסר יציבות, אל סקטור הלוגיסטיקה. “הגידול במסחר באמצעות האינטרנט דורש מחברות להחזיק מרכזים לוגיסטיים גדולים במדינות שונות, ולכן, להערכתנו, כדאי להשקיע גם בבניית המרכזים הללו, וגם בהחזקה שלהם כנכסים מניבים”, מציין רוזנהיים.

בשורה התחתונה, מדגיש רוזנהיים, “הדבר החשוב ביותר הוא לבחון לעומק כל השקעה בנפרד – גם אם היא בסקטור פופולרי שלרוב מניב תשואות יפות. אנחנו ממליצים להשקיע יחד עם שותף מקומי המכיר היטב את השטח ויש לו ניסיון בסוג הספציפי של ההשקעה הזו, כדי למקסם את הסיכויים לרווח, ולהוריד את רמת הסיכון – שקיימת בכל עסקה ועסקה”.