כתבות, מדריכים
ראשי \ מדריך השקעות נדל”ן בארה”ב

מדריך השקעות נדל”ן בארה”ב

5 דברים שחשוב לשים לב אליהם לפני שמשקיעים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

18.12.19

בשנים האחרונות, מגלים מחדש משקיעים מהעולם ומישראל את יתרונות ההשקעה בנדל”ן בארה”ב – שמציעה שווקים רבים ומגוונים, עם מאפיינים שונים, כך שכל משקיע יכול לאתר עסקה המתאימה לכיסו וליעדי ההשקעה שלו.

AFIRE, ארגון משקיעי הנדל”ן הבינלאומי, ש-200 חבריו מבצעים השקעות נדל”ן בהיקף של 3 טריליון דולר, ובו חבר אלחנן רוזנהיים, מנכ”ל פרופימקס, פרסם לאחרונה מחקר, לפיו כמחצית מהיקף ההשקעות בנדל”ן שבוצעו על ידי משקיעים מהמזרח התיכון בששת החודשים הראשונים של 2019 – הושקעו בארה”ב. לפי המאמר, הסכום הסתכם בכ-4.3 מיליארדי דולרים – הסכום השני בגובהו שהושקע בארה”ב על ידי משקיעים מהמזרח התיכון, מאז שהחלה Real Capital Analytics באיסוף הנתונים.

כשירות לקהילת המשקיעים הכשירים הישראלים, אנו רוצים לשתף אותך בידע ובניסיון של מיטב המומחים בהשקעות נדל”ן בארה”ב. באפשרותך לקבל ללא עלות את המדריך להשקעות נדל”ן בארה”ב, הכולל מידע חשוב ומהותי למשקיעים.

 

תשומת לב לפרטים

ארה”ב זכתה בכינוי “ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות”. בנדל”ן, השוק האמריקאי מגוון כל כך, וכולל סקטורים שאינם קיימים בישראל, אך לפני שמשקיעים רודפים אחרי החלום האמריקאי, נדרשת בחינה מדוקדקת של הפרטים הקטנים, והיכרות עם השוק האמריקאי ועקרונות הפעולה שלו.

“ענף הנדל”ן בארצות הברית בנוי משווקים ותתי-שווקים רבים, ולכן צריך לשים לב לנתוני המיקרו ולעקרונות הבסיסיים (Fundamentals), ולא רק לנתוני המאקרו”, אומר אלחנן רוזנהיים, מנכ”ל פרופימקס העוסקת בתחום השקעות נדל”ן בחו”ל זה למעלה משני עשורים. “לכל ענף נדל”ן מאפיינים ייחודיים משלו, וחשוב לבחון את הדמוגרפיה, המצב הסוציו-אקונומי, ההגירה השלילית והחיובית, שיעור האבטלה, מספר מקומות העבודה ועוד.

“בנוסף, מאחר שהסקטורים ותתי-השווקים רבים כל כך, אנחנו פועלים באמצעות שותפים מקומיים – כאלה שיש להם התמחות בתחום ובאיזור בו הם פועלים, ויודעים להביא עסקאות אטרקטיביות במיוחד עבורנו ועבור הלקוחות שלנו. מי שינסה להשקיע מרחוק בעצמו או עם חברות ללא ניסיון והכרות מעמיקה עם השוק המקומי, עלול להיתקל במכשולים ולהפסיד הרבה כסף”, מדגיש רוזנהיים.

 

לטובת משקיעים שמעוניינים להשקיע בנדל”ן ארה”ב, ריכזנו 5 טיפים להשקעות:

  1. תמיד אפשר למצוא השקעות טובות

    “אנחנו נמצאים בתקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה של עליות מחירים בארה”ב, אבל כשמדובר בשוק הנדל”ן, תהיה זו טעות להסתכל על השוק כולו”, אומר רוזנהיים. “בדיוק כפי שאפשר להיכנס להשקעה גרועה כשהשוק עולה, אפשר גם למצוא השקעות טובות בשוק יורד.

    “לכן, במקום לראות את כל השוק מלמעלה, חשוב לרדת לפרטים של העסקה הספציפית ולבדוק את הבסיס שלה ותנאי המיקרו בסביבתה. למשל, כיום השקעות מולטיפמילי בארה”ב נחשבות לאטרקטיביות, אבל גם כאן צריך להבחין בין האזורים השונים – יש כאלה שבהם להשקעות מולטי-פמילי סיכוי נמוך יותר להצליח, כתלות בגורמים כמו שיעורי הגירה לאזור, מספר מקומות התעסוקה, ההכנסה הממוצעת ועוד”.

  1. אל תדלגו על השווקים המשניים

    משקיעים רבים מתרכזים בשווקים הראשיים, שזוכים, מטבע הדברים, לתשומת לב רבה יותר ועומדים במרכז הסיקור התקשורתי. ואולם, כדאי לשים לב לשווקים המשניים. הם אמנם קטנים יחסית, בעלי נזילות נמוכה יותר ומאופיינים לא פעם במורכבות, למשל קושי להשיג מימון. חסמים אלו גורמים לכך שהתחרות בשווקים המשניים חלשה יותר – כך שבהכרח, התשואה של המשקיעים גבוהה יותר.

  2. חפשו שותפים מקומיים שניתן לסמוך עליהם

    “בהשקעות בענף מגוון ומורכב כמו נדל”ן בארה”ב, גם חברה כמו שלנו – שכבר צברה מומחיות וניסיון של יותר מ-20 שנה – מעדיפה להיעזר במומחים מקומיים ש’חיים’ את השוק ומכירים אותו כמו את כף ידם”, אומר רוזנהיים.
    “אנחנו לא מכירים דרך אחרת להגיע לעסקאות טובות, ולנהל את ההשקעה באופן שוטף מקרוב, בלי הצורך להתגבר על פערי מרחק, ידע והכרות מעמיקה עם השוק הספציפי”.

  3. שימו לב לסקטורי השקעה חדשים

    אם לפני עשר שנים משקיעים התמקדו במשרדים ובדירות, כיום, במגזרים כמו מלונאות, תעשייה ומסחר, יש סוגי נדל”ן להשקעה עם פוטנציאל רב.

  4. היזהרו ממי שמבטיח תשואה גבוהה

    “בנדל”ן, כמו בכל השקעה, יש יסוד של אי-ודאות”, מזכיר רוזנהיים. “גם כשמאתרים נכס שנראה מבטיח, באזור טוב, משהו יכול לקרות – למשל, אירוע גיאו-פוליטי שיגרור את השווקים להאטה ואף למיתון. לכן, במקום ללכת עם מי שמבטיח לכם הרים וגבעות ולא בהכרח יודע לספק את הסחורה, עדיף לבחור במישהו שכבר יש לו רקורד של הצלחות – ובעיקר נהג ביושרה ועבד קשה גם בעת המשבר הפיננסי העולמי ב-2008, וכך הוכיח כי טובת המשקיעים שלו היא שעומדת לנגד עיניו”.