כתבות
ראשי \ השקעות נדל”ן בחו”ל – שינויים ומגמות ב-2022

השקעות נדל”ן בחו”ל – שינויים ומגמות ב-2022

אחרי שנתיים של מגיפת הקורונה ובתקופה של אי ודאות, משקיעים מתוחכמים ומנהלי השקעות נדל”ן מנוסים ומקצועיים,  יודעים לנתח את המגמות בשוק ולזהות הזדמנויות.

מאז פרוץ המשבר, פוזר ההון שגוייס ממשקיעי פרופימקס, הארבעה סקטורים עיקריים: מולטיפמילי, תעשייה ולוגיסטיקה, מעבדות ביולוגיות ומשרדים רפואיים ונכסי תעשייה קלה.  המגזרים האלה נהנו מצמיחה מוגברת, בין היתר כתוצאה משינויים שיצר המשבר, לצד רוח גבית מההתאוששות המהירה של הכלכלה האמריקאית: היקף התוצר ושיעור צמיחתו עלו, שוק התעסוקה הציג התאוששות, הסיוע הממשלתי דחף את העסקים ובנקים איפשרו דחיית החזר הלוואות.

> השקעות נדל”ן בחו”ל לשנת 2023-2024

המגיפה לא יכולה לעצור צמיחה לאורך זמן:

צמיחת אוכלוסיית ארה”ב ומחסור בשוק הדיור, גרמו לעליה מואצת במחירי נכסי המגורים, לצד העליה במסחר האלקטרוני, נוצרו ביקושים עצומים לנכסי תעשייה ולוגיסטיקה,   הגמישות שנוצרה בתקופת המשבר בנוגע לעבודה מרחוק, הגבירה את הביקוש לנכסי נדל”ן באיזורים פרבריים, והשקעה בנדל”ן בחו”ל הפכה לאטרקטיבית אף יותר.

אינפלציה וריבית:

האינפלציה הגיעה לרמות גבוהות אך צפויה, על פי מקורות, להתמתן במהלך 2022.  הריבית צפויה לעלות אך אין ציפייה שהיא תשבש את שוקי הנדל”ן – תשואת האג”ח הממשלתי ל-10 שנים צפויה להישאר נמוכה.

חשוב לציין כי, לאורך השנים שוק הנדל”ן הוכיח את עצמו כאחד מאפיקי ההשקעה שמספקים הגנה אינפלציונית מכיוון שניתן לעלות את דמי השכירות ברוב המקרים וכך לעלות את הרווח התפעולי ומכאן, את ערכם.

 

השקעה בנדלן בחול 2022 - פרופימקס

גמישות ונוחות:

משבר הקורונה לימד אותנו דבר אחד או שניים על גמישות ודגשים חדשים בחיים. למדנו שנכסי נדל”ן יכולים לתפקד שונה, שאפשר לעבוד מהבית, ושיש חשיבות רבה לנוחות והיעילות בניהול הזמן ועוד ועוד.  עם כל זאת, נראה שהמשרדים ימשיכו להיות העוגן המרכזי של מקום העבודה אך מודל העבודה יישאר כנראה בהרבה מקרים – היברידי.

הטרנד של קניות מקוונות קיבל האצה משמעותי ביותר עקב משבר הקורונה וחנויות ומרכזי קניות נאלצים לעשות שינויים  ולהתאים את עצמם לטרנד רכישות האונליין, כמו שילטב תצוגה ושטחי אחסון מלאי למשלוחים.

מבני מגורים עוברים שינויים על מנת להתאים עצמם לעבודה מהבית ומקום העבודה וזמן הנסיעה אליו, יקבלו חשיבות משנית בשיקול בחירת מקום המגורים.

סקטור המולטיפמילי ימשיך לפרוח ולהתחזק:

הסקטור בכללותו הראה חסינות מרשימה בזמן המשבר.  עליית מחירי הדיור, ההתאוששות הכלכלית  המהירה והעבודה מהבית, הובילו לביקוש חסר תקדים , הובילו לעליית מחירי השכירות במלעמלה מ-10% ברוב ארה”ב.

השקעות בעולם 2022

מהשקעותיה של פרופימקס בארה”ב

אירופה על קצה המזלג:

גם אירופה הציגה יציאה מהירה יחסית מהמיתון, התוצר הלאומי הגולמי עלה ב-2021 וצפוי  להציג שיעור דומה גם ב-2022. נכסי המגורים, התעשייה והלוגיסטיקה, הציגו עליית מחירים לצד תחומים נוספים.  הצפי הוא שהשקעות בעולם ב-2022 תחזורנה לרמות טרום המגיפה.

לסיכום:

מעודד לראות כי למרות השפעותיו של משבר הקורונה והשינויים שגרם, שוק הנדל”ן המסחרי, באופן כללי, התאושש מהר וגילה חסינות ראויה לציון.  ברוב המקרים נראה שהמשבר היווה זרז של תהליכים שכבר החלו והיו בלתי נמנעים ובמקרים אחרים – חיזק סקטורים שונים.  השקעות נדל”ן בחו”ל הנעשות בפיזור וגיוון סקטוריאלי, גיאוגרפי, אסטרטגי ומנהלי – הופכות להיות משמעותיות יותר בתיק ההשקעות הכולל.