כתבות
ראשי \ השקעה בנדלן גלובלי: כך תתמודדו נכון עם הסיכונים

השקעה בנדלן גלובלי: כך תתמודדו נכון עם הסיכונים

בכל השקעה טמון סיכוי לרווח – ולצידו, סיכון לכישלון. זאת, בין אם מדובר בהשקעה בשוק ההון, בנדל”ן, או בכל תחום אחר. ישנם סיכונים שאי אפשר לחזות – אך יש גם כאלה שניתן להיערך אליהם מראש, במטרה לתת להם מענה מהיר ולשמור על ההשקעה.

על החשיבות שבהכנה מראש לתרחישים שונים מספר אלחנן רוזנהיים, מנכ”ל פרופימקס המתמחה בהשקעות נדל”ן בחו”ל זה 22 שנה. “בימים אלה אנחנו מממשים השקעה שעשינו בקנדה לפני 16 שנה – ולמרות תלאות רבות שעברנו, המשקיעים יקבלו את חלקם”, הוא אומר.

השקעות נדלן חכמות - עם פרופימקס

השקעות נדלן חכמות – עם פרופימקס

“במקרה זה, הבעיה לא היתה בהשקעה עצמה, אלא במנהלים המקומיים שלה, שלא פעלו בהתאם לסטנדרטים הגבוהים שלנו. מאחר שהמחויבות שלנו היא בראש ובראשונה למשקיעים שלנו, לא היססנו – והתחלנו מיד לפעול להבאת חברת ניהול אחרת.

התמודדות עם הסיכונים של השקעה בנדלן גלובלי

התנהלות שקופה והוגנת

“הצטרפנו למשקיעים המקומיים, שיחד איתם השגנו רוב של יותר משני שליש מהמשקיעים – ובזכות העובדה שחברנו יחד, הצלחנו להצמיד להשקעה חברת ניהול אחרת. זו הוכיחה את עצמה באופן מיידי – תוך שמירה על התנהלות שקופה והוגנת לאורך כל חיי ההשקעה.

“חברת הניהול החדשה קידמה מאוד את ההשקעה, ובתוך זמן קצר המשקיעים כבר התחילו לקבל שכר דירה, ומלוא ההשקעה הוחזר להם בתוך כמה שנים, באמצעות מימון מחדש וחלוקה שוטפת. כעת עומדת על הפרק מכירה של הנכס – כשהמשקיעים יקבלו פי שניים ויותר מהסכום המקורי שהשקיעו”.

לעבוד עם מומחים

רוזנהיים מציין כי בהתחשב בכך שלפני כמה שנים, אותם משקיעים בדיוק רצו לצאת מההשקעה גם במחיר הפסד – מדובר בהישג משמעותי. “עבדנו קשה כדי שהם יחליטו להשאיר את הניהול בידי החברה החדשה. המסקנה שלנו היא שיש המון דברים שיכולים להשתבש בהשקעה בנדל”ן. חשוב לעבוד עם מומחים, שיעקבו אחרי ההשקעה מקרוב כל הזמן – וברגע שיבחינו בבעיה קטנה, יטפלו בה וימנעו ממנה להפוך לבעיה גדולה”.