מהתקשורת
ראשי \ אלחנן רוזנהיים בתכנית הנדל”ן של רדיו תל אביב, 17.11.23

אלחנן רוזנהיים בתכנית הנדל”ן של רדיו תל אביב, 17.11.23

האם זו תקופה טובה להשקעות נדל”ן בחו”ל?

זו השאלה ששאל ביום שישי האחרון הפרשן הכלכלי עופר פטרסבורג את אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ”ל פרופימקס, אשר התארח בתוכנית הנדל”ן שלו ברדיו תל אביב 102FM.

אלחנן הסביר כי להשקיע בנדל”ן תמיד זה זמן טוב לבעלי ניסיון שיודעים לבדוק ולבחון את ההשקעה בהתחשב במצבה בזמן נתון. זאת, בהינתן מספר תנאים:

המצב הכלכלי: המיתון והריבית הגבוהה מאלצים בעלי נכסים למכור אותם במחיר נמוך מערכם האמיתי. זאת, בשל ההלוואות שנטלו ואי הערכות למצבי קיצון.

מוכנות להשקעה: כדי לבצע השקעה בתנאים האטרקטיביים הללו יש להיות מוכנים וערוכים. קרנות כמו הקרן השישית של פרופימקס שלה ועדת השקעות עם ניסיון רב-שנים (182 שנים ניסיון מצרפי של חברי ועדת ההשקעות) והיא נהנית מ-Dry Powder (הון נזיל להשקעה) היא מועמדת עיקרית להרוויח מההשקעות הללו, לעומת למשל גופים שאין להם את הידע והניסיון לקבלת החלטות בעת משבר.

ידע מקומי: מאחר וארה”ב היא ארץ ענקית, יש חשיבות רבה לידע המקומי ברמה של מדינה, אזור או שכונה –  וסקטור. שותפים מקומיים מקושרים השייכים ל “מעגל הפנימי” של התעשייה הם היחידים למעשה שמקבלים נגישות לעסקאות אטרקטיביות בעוד שלישראלי שמשקיע מרחוק אין סיכוי לקבל נגישות לעסקאות הללו. לאורך 30 שנות פעילותה, פרופימקס סיננה מעל ל-1000 חברות השקעה בנדל”ן, וכבר שנים משקיעה רק עם קבוצה נבחרת של 16 שותפים מקומיים מנוסים המחויבים לצרף אותה לכל השקעה שהם מבצעים.

אמון ותמיכה: השותפים של פרופימקס שמייצגים השקעות בהיקף מצטבר של למעלה מ-100 מיליארד דולר הצטרפו לאחרונה להצהרה יוצאת דופן שבה הם מחזקים את ידי מדינת ישראל, פרופימקס והמשקיעים שלה בתקופה קשה זו. הבעת אמון זו הכרחית עבור משקיעים ישראלים שחייבים לדעת, במיוחד היום, מי עומד לצד ישראל. לצפייה בהצהרה>>

ניסיון: במהלך למעלה מרבע מאה של ניסיון בהשקעות, פרופימקס גם צלחה משברי כלכלה עולמיים. האחרון בהם היה המשבר שנגרם עקב הקורונה ובתקופה זו החברה נערכה במהירות וביצעה השקעות מוצלחות במיוחד, לרבות בסקטור המעבדות הביולוגיות והמשרדים הרפואיים. גם בתחום המולטיפמילי, בו היא פעילה למעלה מ-20 שנה בהצלחה רבה.

מוזמנים להאזין לראיון המלא ותודה מיוחדת לעופר על השיחה:

לראיון באתר הרדיו>>