כתבות
ראשי \ קרן אנרגיה מתחדשת

קרן אנרגיה מתחדשת

השקעות באנרגיה מתחדשת הפכו לנפוצות במיוחד בשנים האחרונות, ולא בכדי. מלבד סיכון נמוך יחסי ופוטנציאל לרווח, גם ההתקדמות הטכנולוגית והמחשבה על עתיד הכדור תרמו לעלייה בהשקעות מסוג זה. אז מה היא בדיוק השקעה באנרגיה מתחדשת? למי היא מתאימה וכיצד ניתן לעשות זאת?

אנרגיה מתחדשת – השקעה בעתיד ירוק

עולם האנרגיה וייצור החשמל הוא עולם אשר נמצא בקצב שינויים תדיר, אך בשנים האחרונות אנו עדים לאחת מהמהפכות המשמעותיות ביותר שנראו בתחום מאז המצאת רשת החשמל – מהפכת האנרגיה הירוקה. אנרגיה ירוקה היא אנרגיה אשר מופקת על ידי ניצול של אנרגיה טבעית כמו רוח, מים, סולארית ועוד ובשל כך היא נקראת גם אנרגיה מתחדשת מאחר והיא קולטת את האנרגיה של הרוח או את חום השמש והופכת אותה לחשמל.

השקעות באנרגיה מתחדשת - נפוצות במיוחד בשנים האחרונות

למה להשקיע באנרגיה מתחדשת

מהפכת המעבר לאנרגיה מתחדשת התאפשרה עקב שילוב של מספר גורמים: התקדמות הטכנולוגיה והתגברות על עניינים טכניים שהקשו על ייצור חשמל יעיל, מעבר לייצור המוני בסין שהוביל להוזלת עלויות משמעותית ומתן תמריצים ודחיפה מצד ממשלות העולם ובכללם גם מדינת ישראל. לאחר שנים ארוכות בהן פיגרה אחר שאר העולם בתחום האנרגיה הירוקה, גם מדינת ישראל החליטה כי היא רוצה להצטרף לחגיגה ועד לשנת 2030 הציבה יעד שאפתני של ייצור 30% מסך כל החשמל באמצעות אנרגיה סולארית. בעזרת השילוב של דחיפת הממשלות והחידושים שהפכו את ייצור האנרגיה הירוקה ליעיל וכלכלי הרבה יותר, השקעות באנרגיה מתחדשת הפכו לנפוצות, מבוקשות וגם כדאיות מבחינת יחס סיכון-רווח.

השקעה בקרן אנרגיה מתחדשת

השקעה בקרן אנרגיה מתחדשת, מפזרת את ההשקעה על פני מגוון תחומי אנרגיה, והפיזור עצמו מהווה מעין גידור סיכונים. בשל הפיזור הרחב של השקעות הקרן והמתאם הנמוך עם תחומי ההשקעות הסטנדרטיים כמו מניות או נדל”ן, מתקבלת השקעה בעלת פרופיל סיכון נמוך יחסי ופוטנציאל לרווח בשל הרוח הגבית ממנה נהנה תחום זה. האטרקטיביות של קרנות האנרגיה המתחדשת השונות הובלטה במיוחד בתקופת מגפת הקורונה; בזמן שהשקעות רבות אחרות ירדו לטמיון, הוכיחו הקרנות יציבות מרשימה והצליחו לנפק רווחים יפים למשקיעים שבחרו בהן.

אנרגיה סולארית - ישראל מצטרפת לשאר העולם

למי עשויה להתאים ההשקעה?

גיוון תיק ההשקעות היא המלצה מושכלת לכל משקיע הרוצה לצמצם סיכונים, ביחוד כאשר מדובר בתחום ההשקעות האלטרנטיביות אשר נמצא בקורלציה נמוכה לתחומי ההשקעות בשוק ההון. מאחר והתחום מצריך הבנה עמוקה וניסיון בהכרת השוק והכוחות הפועלים בו, מומלץ לבצע את ההשקעה עצמה בעזרת גוף השקעות המתמחה בתחום ויש לו את הכלים לנתח את השוק ולנתב את ההשקעה למקומות האידיאלים.

השקעה עם פרופימקס

פרופימקס מתמחה בהשקעות באמצעות חבירה לשותפים מקומיים ברחבי העולם ומבצעת השקעות גלובליות באנרגיה מתחדשת כבר למעלה מעשור. השקעה עם גוף השקעות כמו פרופימקס נותן למשקיעים את יתרון הניסיון ומעל הכול, הלימת אינטרסים מלאה בינה לבין המשקיעים המבוססת על רווח על בסיס הצלחה בנוסף לשירות ללא פשרות, ליווי אישי להתאמת ההשקעה לפרופיל המשקיע, ומאמץ למיקסום הרווחים.

לסיכום, נראה כי תחום האנרגיה המתחדשת הוא מהתחומים המתפתחים ביותר בשנים האחרונות ובזכות מגמות של התחדשות טכנולוגית ודחיפת הממשלות למעבר לאנרגיה ירוקה, הוא צפוי להתפתח בשנים הקרובות.. עם זאת, על מנת לבצע את ההשקעה בצורה הנבונה ביותר, מומלץ להיעזר בגוף השקעות המתמחה בתחום.