כתבות
ראשי \ “שותף מקומי הוא המפתח להשקעות נדל”ן מוצלחות בחו”ל”

“שותף מקומי הוא המפתח להשקעות נדל”ן מוצלחות בחו”ל”

15.9.2019

האם השקעות נדל”ן בחו”ל הן עדיין אטרקטיביות – גם לאחר כמה שנים של עליות מחירים? לפי איציק גדרון, יו”ר ועדת ההשקעות של פרופימקס שכבר 22 שנה מתמחה בהשקעות נדל”ן בחו”ל, התשובה חיובית, ועדיין מדובר באפיק חשוב של השקעות אלטרנטיביות.

“נכון שקשה יותר לאתר עסקות טובות כשהשוק במגמת עלייה מתמשכת, אבל מי שמכיר היטב את השווקים המקומיים, ולא חושש לעבוד קשה, תמיד יכול למצוא נכסים במחיר אטרקטיבי יחסית. אנחנו משקיעים יחד עם שותפים אסטרטגיים מקומיים שמקושרים היטב באזור שבו הם פועלים – מה שמאפשר להם לקבל מידע מוקדם על נכסים טובים שיוצאים לשוק. כך אנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו מישראל להשקיע יחד איתנו בהזדמנויות שאינן נחלת הכלל”.

מאז 2011, ממלא גדרון את תפקיד יו”ר ועדת ההשקעות של פרופימקס. הוא הגיע לחברה לאחר שעסק בתחומי העסקים והנדל”ן במשך תקופה ארוכה, בין היתר, בזרוע הנדל”ן של קבוצת דלק, שבראשות יצחק תשובה. עם זאת, כשנכנס לתפקיד, גדרון כבר הכיר היטב את פרופימקס לאחר שהשקיע איתה במשך כמה שנים, עקב אחרי התנהלותה בזמן המשבר הכלכלי ב-2008, והתרשם מהאופן שבו דאגה החברה לכספי המשקיעים שלה גם בתקופה קשה זו.

“מטרת ועדת ההשקעות”, מסביר גדרון, “היא לקבוע את אסטרטגיית ההשקעה הכללית של החברה, לבחון את הסיכונים לעומת הסיכויים, ובדיקת ההשקעות הספציפיות המגיעות אלינו מהשותפים האסטרטגיים שלנו, על פי מודלים כלכליים פיננסיים. חברי הוועדה דנים לעומק בכל השקעה והשקעה – וכדי שהעסקה תצא לדרך, כולם חייבים להסכים ולאשר פה אחד”.

כל שותף פוטנציאלי עומד למבחן

בפרופימקס מאמינים כי שותף מקומי מנוסה ומקושר איתו פרופימקס משקיעה כבר שנים רבות ובמספר גדול של השקעות הוא המפתח לאיתור השקעות נכונות ולכן, משקיעה החברה מאמצים רבים בבדיקת שותפים אסטרטגיים, תוך דגש על ביצועי העבר והניסיון שלהם בסוגי השקעות שונים.

תהליך הבדיקה של כל שותף הוא ארוך ומעמיק, ולדברי גדרון “אנחנו בודקים לא מעט פרמטרים, כמו למשל הביצועים במהלך המשבר הכלכלי. אבל מה שחשוב לנו יותר מכל, הוא למצוא שותף שהאינטרסים שלו זהים לשלנו. רק כך, הלקוחות ייהנו ממלוא הפוטנציאל בהשקעות בחו”ל. כך למשל, אחד מהתנאים העיקריים שלנו הוא שהשותף יציע לנו כל השקעה שהוא מעוניין לעשות. שותף ששומר לעצמו את ההשקעות האטרקטיביות ביותר – ייפסל ולא נעבוד איתו”.

בנוסף, מסביר גדרון, בפרופימקס עומדים על כך שהשותפים ופרופימקס יקבלו את הרווח שלהם רק בזמן מימוש העסקה, על בסיס הצלחה. “זה התמריץ הטוב ביותר למכירת הנכס במחיר מצוין  והלימת אינטרסים מלאה עם המשקיעים”, אומר גדרון. “דמי הניהול השוטפים שאנחנו גובים נמוכים מאוד, ואינם מקור לרווח, אלא משמשים לכיסוי חלק מההוצאות תפעוליות”.

גם לאחר שהשותף עבר את מבחני הקבלה המחמירים, עליו להמשיך להוכיח את עצמו. כך למשל, אחד התפקידים המרכזיים של השותפים האסטרטגיים של פרופימקס הוא לבצע בדיקות נאותות להשקעות. “לשותף מקומי יש ניסיון וגישה למידע ברמה גבוהה יותר מאשר לכל אחד אחר. מקומי או לא”, אומר גדרון. “לכן הוא זה שעורך את הבדיקות, ומציג לנו את כל הנתונים הדרושים לנו כדי להחליט אם להשתתף יחד איתו בהשקעה או לא”.

איציק גדרון, יו”ר ועדת ההשקעות של פרופימקס

דוגמא אישית למשקיעים

במטרה לשמור על זהות אינטרסים עם המשקיעים, מקפידים גדרון, רוזנהיים וחברים אחרים בוועדת ההשקעות להשקיע מכספם הפרטי בכל אחת ואחת מההשקעות שמבצעת החברה. “כך אנחנו מעבירים בצורה הטובה ביותר את המסר שהרווח של המשקיעים, הוא גם הרווח שלנו, ואם נטעה בשיקול הדעת, גם הכסף שלנו יהיה בסכנה”.

לדברי גדרון, “המשבר הכלכלי של 2008 לימד אותנו שיעור על חשיבותן של שכבות הגנה מרובות ככל האפשר. כחלק מהלקחים הללו, אנחנו נזהרים ממינוף גבוה, מהלוואות גדולות מדי ומריבית משתנה. עבור כל עסקה, אנחנו בודקים גם את התרחישים הגרועים ביותר – כדי לוודא שרמת הסיכון לא גבוהה מדי לעומת פוטנציאל הרווח.

“בסיכומו של דבר, כמות הבדיקות שמלווה כל עסקה היא גבוהה מאוד – ודורשת ידע מעמיק והיכרות מצוינת עם השוק. לכן אנו ממליצים עבור מי שרוצה לבצע השקעות נדל”ן בחו”ל, להיעזר בשותף מקומי, נאמן וישר דרך, שהוכיח שיש לו את כל הכישורים הללו, והוא מסוגל לאתר את ההשקעות בעלות הפוטנציאל בשוק המקומי”.

כך משקיעים היום בנדלן בחו”ל: הצטרפו למעגל המשקיעים הכשירים של פרופימקס >>